THE GHERKIN

Tuesday, 24 September 2013


I går var første skoledag. Jeg var kjempespent og gruet meg litt, men det gikk veldig fint. Jeg møtte de fleste jeg skal gå i klasse med, så det var veldig greit. I løpet av dagen var det bare veldig mye info og små-snakking med klassekamerater, og jeg skjønte utifra timeplanen som ble lagt frem om denne uken at jeg ikke trenger å være der bortsett fra på onsdag. Jeg har jo allerede bodd her i 1 år, så jeg kan allerede det meste som er verdt å vite om London og om hvordan man studerer. En ting jeg synes er litt irriterende er at norske studenter er internasjonale studenter. Altså, vi er jo internasjonale studenter, men de som er plassert i denne gruppen er de som for eksempel kommer fra Kina og jeg vil tro at jeg ikke trenger å få like mye info som dem. Vi fra Norge trenger ikke student-visum engang. Derfor står jeg over noe av det som skjer denne uken fordi jeg allerede har fått det med meg før. Denne uken er dessuten induction week, så det er ikke noe faglig.   




Jeg tok tuben til skolen og så at jeg hadde veldig god tid. Tuben gikk overraskende fort, ca en halvtime, så jeg kom på skolen en halvtime før. Jeg gikk derfor å kjøpte en kaffe og roet meg litt ned. Skolen min ligger i The City, så det er veldig mange inntrykk og mye å se på. Det er når man er der nede at man kjenner på den storbyfølelsen. Den er egentlig veldig fin. 

Husk at du kan følge meg på instagram! stinebaarlid heter jeg der.

No comments:

Post a Comment